Jesteśmy odpowiedzialni za prowadzenie ksiąg rachunkowych dla spółek Grupy ORLEN. Zatrudniamy doświadczonych specjalistów, w tym pracowników posiadających certyfikaty wystawione przez Ministerstwo Finansów. Wykorzystujemy system finansowo-księgowy SAP R/3 w oparciu o moduły FI (księga główna) i CO (kontroling).
Ten moduł obejmuje:
- dostosowanie kont księgi głównej do klienta lub do polityki rachunkowości stosowanej w Grupie ORLEN,
- kontrolę formalną i rachunkową dokumentów,
- księgowanie dokumentów zewnętrznych (faktury, noty),
- prowadzenie bazy kontrahentów (dostawców i odbiorców),
- księgowanie faktur własnych, wyciągów bankowych i raportów kasowych,
- obsługę płatności, uzgadnianie obrotów i sald oraz rozliczanie kontrahentów,
- sporządzanie zestawienia obrotów i sald oraz rejestru podatku VAT (naliczonego i należnego) na koniec każdego okresu sprawozdawczego,
- standardowe raporty z systemu FI.
Ten moduł obejmuje:
- ustalenie struktury MPK i zleceń zgodnie ze specyfikacją,
- ustalenie zasad ewidencji kosztów i przychodów oraz rozliczania na poszczególnych MPK i zleceniach,
- comiesięczne rozliczanie kosztów zaewidencjonowanych na MPK i zleceniach,
- comiesięczne przeprowadzanie kalkulacji kosztów wyprodukowanych wyrobów lub świadczonych usług,
- standardowe raporty z systemu CO.
Zakres obejmuje:
- obliczanie podatku VAT i sporządzanie deklaracji VAT-7,
- obliczanie podatku dochodowego od osób prawnych, należnych zaliczek za poszczególne miesiące, sporządzanie deklaracji rocznej CIT-8,
- uproszczone miesięczne sprawozdanie finansowe,
- kwartalny pakiet sprawozdawczy,
- roczne sprawozdanie finansowe według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej lub/i ustawy o rachunkowości oraz przygotowanie materiałów na potrzeby biegłego rewidenta,
- standardowe raporty z systemu,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej dla potrzeb GUS,
- dodatkowy zakres sprawozdawczy – sporządzanie miesięcznie „Pakietu sprawozdawczości zarządczej” wg wymogów właściciela, dla jednolitego raportowania wyników.
Ta usługa obejmuje:
- analizę transakcji zawieranych przez spółkę pod względem podatkowym:
- podatku VAT,
- podatku dochodowego od osób prawnych,
- wsparcie w analizie ekonomiczno-finansowej danych spółki.